Trött tjej vill säga Hej!

Åh hej och hå! Förlåt att jag inte skrivit på år och dag! Jag har varit här i Japan i över två månader nu. Idag hade jag klubb efter skolan vilket innebär att jag idag haft en timma handboll, en timma pingis och tre timmar volleybollträning. Helt okej jätteslut! Men det var kul! Vi har ingen tränare utan en tjej i tvåan är ledare för klubben. Dock har vi en lärare som övervakar lite ibland och han sa idag att jag blivit mycket bättre än när jag började så jag blev glaad!

Förra veckan var det ledigt på torsdag. Bunka no hi, kulturens dag ungefär. Dåå passade jag på att ta en tur till Fujisan!! Jag och Emi-chan, kinesiska utbytesstudenten, sov över hos Sanna, den indiska studenten natten onsdag till torsdag. Somnade runt tolv. Upp halv sex och sticka iväg på roadtrip! Såg så otroligt många fina platser och hade jättekul!! Hennes familj var jättegullig, nästan lika gullig som min! :)) Hennes värdpappa hade varit utbytestudent i USA för länge sedan så han var kul att prata med, dessutom älskar han manga och anime haha.
Vad kan man säga, det var helt otroligt tokfint och jag var så glad hela dagen att jag nästan var rörd till tårar, verkligen dream come true att se Fujisan så nära.

Förra helgen träffade jag Beatrice!! En av de svenska utbytesstudenterna jag träffade för någon vecka sedan. Vi lekte och shoppade och åkte till Landmark Tower! Där hittade vi Jump Shop, officiella affären för One Piece, Bleach och Naruto-prylar. Men jag tyckte utbudet var dåligt... Fanns även Pokemon shop men det var så mycket barn att man knappt kom in... Vi tog en kaffe på Starbucks och sedan åkte vi lite karusell på nöjesfältet precis utanför!
Bea har ingen skola den här veckan så igår kom hon till Yokohama efter jag slutat skolan och så tog vi en frappuccino på Starbucks, det är så gott!
På tal om gott så har jag verkligen börjat gilla ris. Ris till både lunch och middag kan ju kännas rätt hårt men jag har lärt mig att älska det! Mums!

Nu faller ögonlocken snart ihop på mig så nu blir det bildbomb. Bilder säger mer än tusen ord ju.
För reportens skull, jag mår bra, jag har det jättekul, I'm living the dream och nästa vecka ska jag och sex andra utbytesstudenter träffas och köra karaoke vilket ska bli kul! Japan är grymt. Vissa dagar är hemlängtan svår och vissa dagar känns den inte alls. Men jag jobbar på det, de bra stunderna väger upp de dåliga liksom. Tänker på er och saknar er alla där hemma!! Många många kramar!!

En bild på min klasskompis, jag överdriver inte om jag säger att hon är så rolig alla inom två meters radie runt henne ständigt skrattar! Vi gick och shoppade loss och hade fika i skolkafeterian.


En rätt dålig bild på mig och en palm i en park nära där jag bor. :)


Chokladmarie finns även här!

Utflykt till Fujisan!










Apelsinträd?


En buss kom när jag skulle ta kort på Fujisan, vad gör man då...


Kusamanju! Kusa betyder gräs och Manju är en japansk sötsak, typ ångpressat rispulver kan man förklara det som. Det här är alltså ångpressat rispulvet blandat med gräs. Fylld med söta bönor. Köpte flera stycken, grymt goda!


Tog lite på Kintaro för att få tur!


Vulkansten från Fujisan!




Rå, fryst hjort, delikatess från Hokkaido!




Jul på KFC!


Den här söta toan hittar man i Landmark Tower!


Starbucks!


Pariserhjulet fiint!


Bild tagen från lilla saken vi åkte.


Jag och Pikachu!



Tack och Hej! Nu ska jag bada och Sova!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du får komma ut och se andra delar av Japan.

Och vi också - via bloggen!

Kramar

2011-11-10 @ 19:16:34
Postat av: old dad

Bergsklättrat på Fuji - COOLT!

2011-11-10 @ 19:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0