Swedes in Japan

Idag träffade jag Bea och Peter och hade det kul! Visade dem lite av de platser jag kände till här i Yokohama och så gick vi runt och tittade på massa. Gick runt i Chinatown, åt nikuman (vitt bröd med kött i) och anman (vitt bröd med söt bönröra i). Gott! Väldigt kinesiskt, typiskt Chinatown. Vi hittade ett stort tempel som vi gick in och bad i. Vandrade till Kannai, en ganska modern statsdel. Kändes som drottninggatan i Stockholm ungefär. Mycket folk och mycket affärer. Vi hittade en 100 yens affär som vi fyndade i, jag vill tillbaka dit snarast!!, och åt pasta på en restaurang. Blev lite rädd när vi skulle på toa och det stod vakter överallt, japaner tar säkerhet seriöst. Kollade i affärer och fikade på Starbucks. Jag drack en Dark Mocha Chocolate Chip Frappuccino. Det hörs ju på bara namnet hur gott det var. Underbaart. Åkte hemåt när det började bli mörkt och åt middag med familjen. Imorgon är det skola igen, dock bara fram till lunch varje dag den här veckan. Puss och kram skumbanan! :))

Turister i Japan!


Jag blev glad när jag hittade Panda-affären i Chinatown, den har jag sett på japansk tv!!


Tempel!


Ser gott ut?


Iskaffe till maten. Den gröna är Macha - grönt te med kaffe!


Svenskar i Kannai!



Kommentarer
Postat av: mamma

Mmm, jag blir sugen att testa lite godismat. Skönt att se att du fortfarande har varmt och skönt väder. Här är det dags att sätta på värmen. Kram

2011-10-17 @ 12:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0