Hello Sweden!

Min data säger 16.00, fortfarande Sverigetid. Men för mig är klockan snart elva och dags att sova efter att ha avslutat min tredje dag i Japan! Tänkte såhär att eftersom jag kommer ha lite bråttom imorgon skriver jag nu och postar på morgonen. Skriver på mitt rum, på min futon=madrass. Vi sover nio tjejer i ett stort ”japanskt” rum, med risdörrar och tatamimattor, mysigt. Men hårt golv. Jag kommer precis från att ha badat, japanese style. Känner mig ren ända in i själen! Japanese style: man klär av sig utanför, går in i ett stort rum med massa duschar och ett stort bad. Där tvättar man först av sig innan man går i vattnet, som är jättevarmt! Lite bastukänsla. Kunde bara sitta i en stund innan jag höll på att däcka.

Första kvällen kände jag mig riktigt seg, ville bara hem och lägga mig i min säng, i Sverige. Igår var bättre och Idag känner jag mig enormt taggad på hela året! Äntligen börjar det känns verkligt!! (På tiden, jag vet!!) Skulle inte åka tillbaka till Sverige för allt i världen. Det är spännande här! Och husen är enorma! Eller ja, skyskrapor typ. Och även om restriktionerna för studenter i Japan är många och strikta så känns det inte som det kommer hindra mig från ett toppenår! Det verkar till och med som att min skola inte är så strikt efter att ha pratat med min kontaktperson. Den är visst van vid att ha utbytesstudenter och en indier och kines ska vara på skolan också. Vi kommer ha speciallektioner i japanska, med speciallärare. Niiice!

Idag åkte vi till Harajuku!! En stadsdel i Tokyo, känd för sin shopping. Det är där man hittar de mest extremt ”utspökade” japanska ungdomarna. Dock hänger de mest där på söndagar så såg nästan ingen. Det var varmt och fuktigt så jag blev trött som tusen. Det var fullt med SÅ MYCKET GULLIGA AFFÄRER. Och SKORNA! Så söta! Så billiga! Och allt finns i min storlek! Jag fick hålla i mig för att inte köpa något. Till lunch blev det kitsune udon, friterad tofu med väldigt tjocka nudlar. Sedan även ett tempel, Meiji Shrine. Det var väldigt vackert och låg i en skog. Verkligen tempelkänsla, fin atmosfär. Det regnade en del idag, eftersom en typhoon är på väg. Nänä det var inte tillräckligt fuktigt som det var… Tur att jag tog med ett paraply! Sponsrad av Land Lantbruk.

Imorgon åker jag hem till min värdfamilj i Yokohama. Jag får skjuts dit av min kontaktperson, Sayaka-san. Vart en liten bok men det var kul att skriva! Speciellt när man skriver på sin gulliga 10,1 tums PC. Alla lyckönskningar är till hälften anledningen att jag är så här taggad tror jag. Ni är bäst! Lägger upp bilder senare i helgen kanske! Kram och vi hörs snart igen!

”My determination” : Enjoy every second and work hard!


Kommentarer
Postat av: Mate

Gud vad lättad jag blir att höra att allt går bra och är roligt! Det låter ju huuuur roligt som helst där borta! Och det kommer fortsätta att gå jättebra hela vägen! Ser fram emot att du lägger upp bilder snaaaart :) Vi saknar dig här hemma! pusspuss Verry very fina Veronica <3

2011-09-03 @ 10:10:16
Postat av: Anonym

Allt låter bra och nu äntligen värdfamiljen! Spännande. Ser fram emot fler inlågg.

kram mamma

2011-09-03 @ 16:29:02
Postat av: Nathalie

Bra uppdatering!! låter som att du går ett awesome år till mötes :)) kramkram

2011-09-03 @ 18:14:50
Postat av: Anna

Spännande syster, häftigt att du är där nu! Vilket äventyr :) Hoppas nya familjen tar hand om dig ordentligt!

2011-09-04 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0