Vi finns på samma jord!

Kommit hem från skolan, tjugo minuter i monsunregn klarar inte ens Land Lantbruks bästa paraply att rädda mig ifrån! Skulle ta kort på skoluniformen tänkte jag men den blev dyngsur så det får bli en annan dag. Idag var det underbart svalt i övrigt.

Varje dag har bra och dåliga stunder. Dåliga stunder känns det som jag aldrig kommer lära mig japanska och jag önskar att jag var hemma i Sverige där allt är välbekant. Men på de bra stunderna kan minsta lilla japanska vägskylt göra mig lycklig! Jag är i Japan! Det har ju varit min dröm de senaste tre åren! Men knepigt ändå. Pratade med indiska tjejen och hon har också lite hemlängtan. De bra stunderna kommer på något sätt alltid efter att jag pratat japanska, som idag pratade jag med en kompis på tåget när jag åkte hem och samtalet gick ovanligt bra, då blev jag glad! Det hjälper också att alla japaner i princip är tålmodiga, gulliga och lätta att prata med!
Imorgon är det volleyboll vilket ska bli jättekul!
Glöm inte att läsa inlägget under så ser du var bilderna är ifrån!

Nu kommer bilder!

Jag och bambu!


Hawaiian Style Hamburgare i Yokohamas hamn!


Jag, ett bröllop och Yokohama!


Söta pojkar


Konstig person... men underhållande dans.


En redig chokladtårta! Vi fick ta i för att äta upp hela.


Söta hundar


BBQ


och Det Finns Tusen Sätt Att Äta Ris På! Tur att Japans ris är mycket godare än det svenska. Här har vi stekt vitlöksris.


Kommentarer
Postat av: mamma

Kämpa på, le och det kan bara bli bättre ;)

Kul att du tar dig tid att skriva. Brukar läsa Elias, Emelies och Saras bloggar när du inte hinner.

Ni alla tillsammans ger en bra bild av Japan, men vill helst läsa om dig såklart! Hälsa alla i familjen och säg vi är glada att de tar väl hand om dig. Kramar

2011-09-21 @ 18:19:23
Postat av: Moster

Vilken födelsedagstårta! Den såg smarrig ut. Jättekul med alla bilder du tar, man får en liten uppfattning om vardagslivet i Japan. Yokohama ser spännande ut! Allt gott och kramar från oss i Göteborg. Här pågår bokmässan så i morgon (fredag) ska vi tillbringa dagen i ett syrefattigt och varmt bokhav.

2011-09-22 @ 11:12:05
Postat av: Ronja

Ahhh, du ser ut att ha det så roligt! :D

Lycka till med volleybollen, ta hem många segrar och gör oss stolta XD

2011-09-22 @ 18:12:47
Postat av: Beatrice

YOHO!

Hej Veronica! Jag och Peter tänkte eventuellt dra till IKEA på söndag, och vi undrar om du vill komma med! Men vi har ju inte din keitai-adress, så jag kontaktar dig här i stället! :3



Hör av dig om du känner för att komma med! Min keitai är: [email protected]

2011-09-27 @ 12:36:34
URL: http://beatriceijapan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0