Just an ordinary day

21 januari 2012

Fortfarande så underligt att skriva 2012! Tänk vad tiden går!
Om drygt en vecka har jag varit i Japan i fem månader! Tänk vad tiden går!

Satt en kväll för ett tag sedan och kom på att jag vill hitta på jättemycket roliga saker, lite halva-tiden-har-gått-och-jag-har-så-mycket-kvar-att-göra-ångest. Så, jag tog fram min kalender och fyllde upp den lite.

Idag var jag hemma hos Emi-chans, den kinesiska utbytesstudentens, värdfamilj borta i Zushi. Riktigt mysigt kvarter, riktigt japanskt. Vi åt lunch som blev pizza som vi gjorde tillsammans. Hennes värdmamma hade kollat upp på internet vad svenskar gillar för mat, och uppenbarligen dök pizza och pasta upp då, haha. Efter det blev det fika och massor med leka. Emi-chan har tre små värdsyskon som var helt vilda, så det var roligt och livat!

Nästa vecka har jag ledigt från skolan onsdag och torsdag, folk som ska börja på gymnasiet har sina inträdesprov då. Så på onsdag ska jag äta rullbandssushi med utbytesstudenter och på torsdag ska jag till Disneyland!! Har ju varit på Disneyland en gång, i Paris, men var så liten då att jag bara minns att det var riktigt häftigt. Så längtar jättemycket! Ska bli så himla kul!
Söndag nästa helg blir det leka och äta donuts med mina kompisar i tvåan! Seriöst tur att det är så mycket idrott i skolan, annars skulle jag rullaaaa fram.

Det snöade i fredags! På morgonen när jag skulle till skolan var det snöstorm. Kallt med barbent... men överlevde. Var glad att se snö falla för första gången sedan förra vintern! :) Dock var det några plusgrader ute så snön lade sig inte.

Souvenir från min klasskompis från när hon var på Ikea!


Lek med Emi-chan, Rio-chan och Hikaru-kun! Tredje värdsyskonen var Yoshi-kun.


Vi vek origami!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0