Sakura sakura, sakuyo sakuyo, boku no kokoro ni !

Hej säger tjejen med paraplyet!



Mars verkar bli en lugn månad på skolfronten, förra veckan hade jag till största delen ledigt, den här veckan och nästa vecka är det bara förmiddagslektioner och sedan är sista veckan i mars vårlov. Kom hem för en stund sedan och det är helt underbart väder, luften luktar sött, som blomdoft, som vår. Och vad hittar jag om inte ett blommande körsbärsträd?



Förra veckan hade jag som sagt ledigt, så vad hittade jag på då? På onsdagen efter att ha haft engelskaprov så gick jag och Emi och shoppade lite, mötte upp Bea, Peter och Tuukkah och åt lunch. Sedan promenerade vi allihopa, med Tuukkah och kartan i spetsen, till Nogeyama Zoo. Jag hade kollat upp det och såg att det var gratis inträde så det kunde inte skada att gå dit tänkte jag. Det var jättefint och fanns massor av roliga djur, djur som jag aldrig sett förut, ens på zoo. Men inhägnaderna var lite för små tror jag, djuren såg ganska sorgsna ut. Det var mer en ett djur som bara gick runt i cirklar, i timtal, i sin lilla bur.
Den roligaste biten på Nogeyama Zoo var i alla fall där man kunde klappa djur! De hade massor av små vita möss, gulliga kycklingar och marsvin. Där hängde vi en bra stund innan vi knallade tillbaka till Kannai (stadsdel nära min skola med massor av affärer) och fikade. Kan tillägga att vi hade alla skoluniform, tre olika skolors skoluniformer. Det var inte lite folk som stirrade på oss!

Mitt leksällskap!


Lilla söta red panda, såg ut som en blandning mellan räv och panda. Här är han inne på sitt 500 000 varv i inhägnaden...


Utbytesstudenter med kycklingar!


På fredagen träffade jag två skolkompisar efter deras prov slutat, sedan åt vi lunch och gick och kollade på bio. Kollade på "Hugos...nåntingnånting", vet inte vad den heter på svenska/engelska. Den var gullig!

Igår var en bra dag förresten, förmiddagslektionerna var ersatta med en timmas föreläsande från en kvinna från ett kristet mini-samhälle i Yokohama. Jag ska inte säga något dumt om dem, för helt ärligt förstod jag inte så bra vad hon sa och de kanske gör massor av bra saker och hjälper massor av människor, men det var lite underligt. Lite avskräckande när hon sa att hon bott där i 30 år och sedan ber oss komma och hälsa på... Efter det slutade skolan men jag hade klubbaktivitet. Så, jag åt lunch och lekte med mina kompisar i skolmatsalen. De enda som var kvar i skolan och åt var de som hade klubb, och folk som pluggade där. Det syntes så tydligt vilken klubb folk var med i, vårt bord var volleybollklubbens bord. En bit bort var hela fotbollsgänget. Vid ett bord dansarna, och så vidare. Alla ombytta till kläder passandes respektive sport. Och längst bort i matsalen satt de som spelade i band, man kunde höra de klinka på sina guitarrer.
Enda jobbiga igår var att idrottssalen var upptagen, så vi fick vänta i tre timmar innan vi kunde börja. Så vi körde passningar utomhus och kollade på de nya ettorna som var på informationsmöte i skolan. Klockan fyra började vi, hade vanlig träning två timmar, och sedan åkte jag till Kamiooka och mötte upp Bea och hennes kompisar från skolan! Gick till Sweets Paradise och åt till vi var smärtfullt mätta, tjocka och glada! Bra dag! :)

Veckans godsak:
Ichigo Daifuku (Översätts till Stor Jordgubbslycka!). Bakade det hemma förut, jag, min värdmamma och värdbror. Jätteroligt! Och helt underbart sjukt gott. Det är en hel jordgubbe, rullad i söt bönröra, som man täcker med ett lager mochi, japansk sötsak gjort på rispulver. MUMS!
 .

Kommentarer
Postat av: mamma

Mmm, ser gott ut med jordgubbskaka.

2012-03-14 @ 17:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0