Send me on my way!

Fem dagar kvar. Snart bara fyra. Spänningen och nervositeten närmar sig outhärdlig! Men jag vet att jag ska åka och jag vet att Japan är där jag vill vara. Hösten är ju på gång här i Sverige, har ni sett det? Men inte för mig, nej tack! Jag åker hellre till 34 grader värme och sol. Fast det ska regna mina första dagar i Japan har jag sett...
Imorgon ska jag hälsa på mina klasskamrater en gång till, en sista gång, och säga hejdå till alla.

Idag har jag köpt sista presenten till värdfamiljen och ett par anständiga shorts, längre än de mini-mini jag haft i sommar iallafall. Presenter till värdfamiljen blev en Orrefors Hallonskål, en osthyvel och en bok, Swedish cakes and cookies. Min värdsyster får en gullig älgnyckelring och ett armband, Snö av Sweden. Min värdbror får också en älgnyckelring och en Sverigemugg. Jag hoppas de gillar sina presenter!

Igår skrev jag lite på min presentation. För första dagen i min nya skola ska jag hålla tal. På japanska. Inför över 700 japaner. Känns stabilt! Jag kan ju inte ens hålla tal på svenska inför fyra klasskamrater utan att nästan svimma.

Solnedgång på berget!


Kommentarer
Postat av: DAD

Du klarar det kanonbra! Be cool!

2011-08-27 @ 20:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0