25 grader, shorts och tshirt idag, CHECK!

Nu är jag trött! När alla ni i Sverige knappt hade gått och lagt er var jag uppe och sprang en halvmil! J

Denna veckan har varit en riktigt bra vecka! Eller redan söndagen förresten. Då var det min systers kulturfestival på hennes skola så vi åkte dit. Jag åt lite smått och gott och såg intressanta saker. Hennes skola ligger i Ofuna och när man kommer med tåget kan man blicka upp mot ett berg, eller kulle kanske, helt täckt av skog. Och vad sticker upp ur skogen om inte ett GIGANTISKT VITT HUVUD? Japan gör mig aldrig besviken… Det är i alla fall Kannon-samas huvud, finns ett tempel där uppe i skogen tror jag. Nämnt Kannon-sama förut, när jag var i Kamakura, tror jag. På kvällen träffa vi min mammas kusiner och mamma och gick och åt yakiniku, underbart gott grillat kött som man grillar själv på bordet. Har aldrig ätit godare kött. Vi åt och hade trevligt hela kvällen! Jag åt häst!

Måndag, volley efter skolan. Tisdag, träffade min kompis Nanami efter skolan och gick till AnPanMans museum där vi köpte AnPanMans anpan (bröd fyllt med söta bönor) och currypan (bröd fyllt med curryröra). AnPanMan är svår att förklara så jag bifogar en bild. Han är i alla fall ett mycket speciellt anpan och hjälten i en serie.

Onsdag, volley efter skolan. Onsdag var totalt fem timmar träning, en timma fotboll, en timma basket och tre timmar volley. Allt var så kul också att jag var så trött att jag stappla hem framåt kvällen. Torsdag, träffade tjejerna från volleybollklubben och åt glass och tog purikura.

Fredag, hängde lite med två otroligt roliga tjejer från min skola.

Lördag, drog med mig Emi-chan, kinesiskan, och Sanna, indiskan, och träffade Peter och hans kompisar! Det var en thailändare, en finländare och en japan. Vi sjöng karaoke i två timmar, åt middag på McDonalds (Makku som de säger i Japan) och fikade! Åh, så svenskt och mysigt att fika. Äta lite gott och dricka kaffe! Mums!

Idag har jag och min familj varit på ett outlet vid havet, fin! , ett gigantiskt varuhus och shoppat massa! Eller jag köpte faktiskt ingenting, måste spara lite så mycket som jag lekt den här veckan… Ja juste, i Japan säger man ”leka” när man umgås med kompisar eller så. Leka = att tillbringa tid nöjesfullt typ. Sedan tog vi en promenad med hundarna! På kvällen

Tack och hej för den här gången! Nästa helg ska jag på ett camp i Tokyo för alla japaner som ska iväg som utbytesstudenter. Ska prata lite med dem och ge tips och sådant. Så jag är där fredag till söndag. Ha det så bra alla där hemma! Kramkram!


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att du hinner göra så mycket kul. Modigt att du vågar testa all mat. Duktigt att du har koll på budgeten.



kram

2011-11-23 @ 17:56:37
Postat av: Anonym

Jag säger leka i Sverige också jööö!

2011-11-24 @ 18:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0