Tonight, sick in Japan!

Hej Sverige! Över en vecka sedan senast nu. Blir inte av att sitta vid datorn särskilt på vardagarna, kommer hem från skolan runt fem och på kvällen ska det ätas, duschas, pluggas och vilas. I fredags blev min bror sjuk och jag blev smittad såklart. Så hela dagen igår låg jag, brorsan och syrran i varsin soffa och kollade på tv, läste, drack te och åt godis. Helt okej sjukdag:) Det var nog ett släng av influensan, hade lite feber och var mycket förkyld och ont i kroppen. Idag är jag bara förkyld men det är ingen skola idag så kan vila upp mig ordentligt för imorgon!

Förra helgen, på söndagen, åkte jag, mina föräldrar och brorsan till Kamakura. Det är ett område som är väldigt känt för att det finns så många tempel och helgedomar där. Vi gick runt där, bad i olika tempel och drack te uppe på ett berg. Mysigt! Vi åkte sedan till Hasedera som är en bit därifrån. Kollade på fler tempel och besökte Jätte-Buddha! Han var jättestor! Vi gick in i honom också men det var inte så mycket att se haha. Innan vi åkte hem besökte vi snabbt en 100 yen affär, allt, ALLT, kostar 100 yen där. Vilket motsvarar ungefär 10 kr. Om jag haft mer tid hade jag kunnat fynda ordentligt!

Skolveckan har rullat på, den lektion som är värst är Social Studies, typ historia. Förstår ungefär 0,001% och dessutom är det tänkt att man ska ta massa anteckningar från det han skriver på tavlan och allt är kanji. Jag kan varken skriva eller förstå kanji! Men jag antecknar ändå... Näst värst är Kateika (Home Economics). Men hon har sagt att det är okej att jag pluggar japanska på lektionerna så det är braa. Bästa lektionerna är engelska, japanska och idrott. En annorlunda sak med idrotten är att i japanska skolor duschar man inte efteråt. Man har 10 minuter på sig mellan varje lektion och det gäller efter idrotten också. Så det blir riktig turkdusch!

I torsdags på lunchen och Long Home Room, mentorstid ungefär, knallade hela klassen iväg till Yamashita Park i Yokohamas hamn. Jättefint! Där åt vi våra lunchlådor i gräset, picknick!, och spelade in några scener till vår film som vi gör. Nästa helg är det skolfestival på min skola och min klass gör en film. Filmen handlar om en pojke som klär ut sig till tjej för att börja på en flickskola, detta för att vara nära personen han beundrar typ. Om någon vet vilken serien Hana Kimi är så är vår film en omvänd version av den. Ikemen Paradise(=många snygga killar) Girls Version, för att vi är så många tjejer. Han som klär ut sig till tjej blev verkligen trovärdig! Han hade peruk, lösögonfransar, sminkad, tjejskoluniform och sedan hjälper det ju också att han är cirka 145cm och jättesmal. Gullig!!

I lördags hade jag skola så idag är det kompledigt. I lördags firade min skola 10 år så vi firade det typ.
BOK fick ni där! Nu ska jag dricka te, sova en stund och se vad jag orkar hitta på idag. Imorgon är det skola igen. Saknar er där hemma!! Kraaam


Jag och Masaki!


Jag och Kannon-sama! Fanns 100 stycken Kannon-sama vid ett tempel.


Japansk godsak!


Jag, ett tempel och ett bröllop! I templet. Tredje bröllopet jag ser sedan jag kom hit.


Senbei, riskaka! Och glad riskakegubbe i bakgrunden!


Jättestor Buddha!


Man kunde köpa och skriva sin önskan på baksidan, sedan satte man sin lilla staty i den här grottan.


Börjar ju bli kallt här! Runt 20 grader bara. Köpte mössa i 100 yen affären:)


Jag och gulliga Minami i Hello Kitty-kostym till vår film!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt av höra från dig, blir lite orolig när ingen hört nå´t på en vecka :( När blir det insläpp på Facebook?? kram

2011-10-03 @ 13:18:24
Postat av: Old dad

Att förstå 0,001 procent är inte så dåligt. Om någon månad har du mångdubblat det. Du är bäst!

2011-10-03 @ 20:47:59
Postat av: Petra

JAG SAKNAR DIG!!

どおおおおおして!!



Sorry att jag inte har skrivit något till dig! Jag är ingen dålig vän egentligen, jag kom bara inte på hur man kom in på din förbaskade blogg >__>;



Har så många frågor att fråga...som om jag kan kasta iväg sms till dig ibland utan att du får beatala miljarder och om du äger läraren på engelska. jag saknar dig så himmla mycket!! TTATT

Vill ha anime kväll och gå på convent eller bara gå ut och äta...MEN DET GÅR JU INTE!!! D:

Jag och Ronja har funderat på om vi skulle åka över någon vecka/veckor och hälsa på också. Typ att vi först åker runt och supper in den japanska kultueren en vecka och sedan är och hälsar på dig en annan :D. men det får ju inte störa dina studier heller <__< ...det här blev ett väldigt långt medelande kände jag nu....ehe men schwa schwa, sånt händer :D.

Hoppas att du har det trevligt och att influensor och tyfoner inte tar kål på dig hjärtat.

Puss puss ^w^

2011-10-03 @ 21:29:16
Postat av: Moster

Vilken fräck mössa du köpt och vilka fina bilder du tagit! Jättekul att se. Göteborg toppade med drygt 20 grader i helgen så här är också höstvarmt.

Allt gott och krya på dig om du inte redan hämtat dig. Jag säger Kan Jang hjälper,finns det i Japan?

Kramar från Göteborg

2011-10-04 @ 16:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0