Glad alla hjärtans dag! Happy Valentine ~

Har haft en toppen alla hjärtans dag! Som inledande fick jag kort från farmor och farfar igår, tacktack! Sedan idag har jag fått massor av kakor och choklad av mina kompisar i klassen. I Japan är det tradition att tjejer gör choklad och ger till killar på alla hjärtans dag, oftast för att bekänna sin kärlek. Men nuförtiden gör tjejerna mest choklad och lite allt möjligt och byter med sina kompisar. Alla bakade iallafall helt otroliga saker! Cheesecake, macaron, tryfflar och mycket, mycket mer. Efter skolan åt jag sushi med kompisar, tog purikura och spelade luftpingis (har ingen aning om det heter så...) och Mario Cart i ett game center! Haft jättekul!

Helgen var också tipptopp. Emi-chan lärde sig åka skridskor riktigt bra men vi hade roligast när jag drog henne på isen. Dock var det så mycket folk att vi inte kom upp i någon vidare fart. Fint väder var det också!
Amerikanska Män Som Hatar Kvinnor var... bra. Obehaglig men bra! Men jag hade inte förstått innan att den var utspelad i Sverige och att massa svenskar skulle vara med. Kanske inte skulle ha slagit mig lika starkt om jag varit hemma i Sverige men nu när jag tittade slogs jag av alla små, svenska detaljer. Som en Pressbyrån-kopp när han åker tåg, svensk telefonsvarare, Stockholm och svenska landskap. Då vart man lite hemsjuk. :)

Nytt för den här veckan här hemma hos värdfamiljen; jag har ju fram tills nu, varje dag, skrivit dagbok på japanska och bytt med min värdbror som skriver på engelska. Sedan rättar vi varandras, ger tillbaka och läser högt. Men det finns ju inte så mycket intressant att säga om varje dag så nu har vi ändrat det! Nya är att han skriver om Japan och jag om Sverige. Varje vecka har vi ett tema. Den här veckan är det svensk historia, bra att jag kommer ihåg mycket...

Om någon missförstod förra inlägget så är det inte JAG som gör morgongymnastik varje morgon, utan folk som bor i mitt område. Dock ser jag dem varje morgon från mitt fönster när jag vaknar. :)

Glad alla hjärtans dag ~ <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Haha, du behöver inte minnas något - finns ju på nätet!

Vad ambitiöst, förstår att du inte hinner skriva mycket här.

kram på alla hjärtans dag (eller nästa dag)

2012-02-14 @ 21:01:10
Postat av: Systra-din

glad alla hjärtans dag <3

2012-02-19 @ 09:21:50
Postat av: Bonden-din

Åh, mario kart! Hoppas du var bra efter allt jag lärt dig och att du inte körde ner i modden haha :D Glad alla hjärtans dag finis! <3

2012-02-22 @ 22:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0