Home Sweet Home, I've been away for too long!

Varit hemma i Sverige i inte ens tre veckor nu. Det känns bra, men tomt. Jag saknar Japan, mitt liv där och alla mina vänner. Det börjar redan kännas läskigt avlägset, overkligt, som om mina tio månader där var en dröm.

Hade ett helt otroligt utbytesår, svårt att få ner i ord och sammanfatta tio månader. Jag hade tur, jag hade en bra familj och en bra skola. Jag såg nya spännande saker varje dag, åt nya spännande saker varje dag, träffade nytt spännande folk varje dag. Så tacksam till alla som hjälpt mig och är stolt över att jag vågade åka! Japan är världsbäst!!

Saker att göra finns det i alla fall gott om här hemma, njuter av svenska sommaren, träffar folk som jag inte träffat på alltför länge och förbereder mig för att börja plugga igen i höst. Kollar på japanska serier för att hålla igång språket och pratar med kompisar lite då och då. Funderar på när jag kommer kunna ta mig tillbaka till Japan. Men helt ärligt är prio ett att kötta tredje året på gymnasiet!!
Så, tills vidare håller sig Veronica i Sverige, och bloggen får ligga på paus. Inte för att jag skrev så mycket när jag var där heller, haha. Tack för mig, hej!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår att du saknar det! Men du har inte planerat att åka dit igen snart?

2014-03-21 @ 09:49:52
URL: http://japanworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0