14 dagar to go...

Hej igen! Känns att det börjar närma sig slutet nu. Sedan några veckor tillbaka faktiskt. Mycket planering, mycket inplanerat. Mycket sista-minuten-saker att ordna, köpa, fixa. Saker som man skjutit upp genom att säga "det gör jag sen", "det ska jag köpa med mig hem sen!". Sorgligt och tråkigt att behöva lämna alla man lärt känna här. Vet inte om jag helt förstått än att jag ska åka hem. 27 juni kommer bli hård, det är både sista skoldagen och sista volleybollen. Och jag ska hålla tal inför hela skolan!!! Önska mig lycka till!!

Vet inte om jag kommer uppdatera bloggen något mer innan jag åker hem. Men kan berätta lite av vad roligt jag haft för mig på sistone! Första helgen i juni sov jag över hos Emi och var iväg och kollade på fyrverkerier på stranden. Helt enorma, otroliga fyrverkerier, finaste jag någonsin sett. Det var två stora båtar ute på havet som de skjöt fyrverkerierna ifrån och det höll på jättelänge. Såg både hjärt-fyrverkerier och Doraemon-fyrverkerier! Dagen efter åt vi fin sushi, förut har jag bara ätit hemma eller på rullbandssushiställe, och jag och Emi åkte till Kamakura!

Förra helgen åkte jag till Disney Sea, Japans andra Disneyland ungefär, med Nanako, Mayuka och Negi-chan. Volleybollkompisar! :) Vi åkte dit i ottan och var där i tolv timmar. Hann åka nästan alla attraktioner vi ville åka och åt massa gott, som till exempel popcorn som smaka te. Disney Sea är, precis som Disneyland, helt otroligt. Som en helt annan värld. Tog massor av bilder! Dock var det jobbigt väder den dagen. Helt dödligt varmt mitt på dagen, då vi passade på att stå och köa i över en timma i världens långsammaste kö. Sedan senare på eftermiddagen blev till mulet och det började spöregna precis när vi skulle hoppa på en berg- och dalbana som var utomhus. Efter att ha blivit helt dränka köpte vi regnkappor och fortsatte ha kul! Sist på dagen såg vi Disney Seas ljusshow. Går inte riktigt att förklara i ord. Det dök upp en stor klippa ur havet och på den var Musse Pigg. Sedan dök en gigansk Simba och massor av andra figurer upp och det spelades upp en slags teater. Efter det tog vi bussen till Yokohama, jag sov nästan hela vägen.

Idag har jag haft Sportfestival. Japanska skolor har det varje år. Vi åkte ut till en stor idrottsplats och hade tävlingar av olika slag. Alla skolans klasser var uppdelade i tre färger. Min klass var gul! Tävlingarna var indelade i både klasser och färger. Jag deltog i Karimono kyosou, där man springer i par, trebent, till ett bord. Man får en lapp med något skrivet på. Sedan ska man låna det som står på pappret från någon av åskådarna. Var  både saker och personer. Jag och min kompis ramla... Jag var även med och sprang Kurasu Riree, Klasstafetten.
Jätterolig dag och är helt slut och superbränd i ansiktet som jag var för smart för att smörja in...

Imorgon är det volleyboll och på söndag Fuji Q tänkte jag! Har massor av massa bilder som jag skulle vilja lägga upp men är för lat, förlåt. Ses om två veckor Sverige!! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0