One Piece finns överallt

Denna lördagsafton vill jag tillägna en stund till den serie som verkligen var en katalysator för mitt Japanintresse. Men hur som helst älskar jag One Piece. När jag gick i sjuan tvingade min kompis Petra mig att läsa den. Tack!! Den är helt grym och det finns inget som den. Den som säger att manga är för barn har inte fattat grejen alls. Manga finns i alla genrer och för alla åldrar. Manga här i Japan är så populärt att det inte är klokt. Det är allmänbildning liksom. Och One Piece finns överallt. Bildbeviiis.

I min säng!



Som mobilsmycken!


Hemkörd pizza från Dominos! Mums!


På mina fötter!



I veckan har jag inte gjort mycket… Ledig tisdag, onsdag och torsdag. Sprang en runda, gick på yoga, pluggade, åkte och shoppade och åt på ramenrestaurang med min värdmamma. Fredag var det skola och idag helg igen. Sprang på morgonen och sedan har jag, Minami och Masaki pluggat hela eftermiddagen. Masaki har gigantiska prov i alla ämnen nästa vecka så han har pluggat dygnet runt i princip den här veckan. Skola hela dagarna och kvällsskola på kvällarna, det är helt klart hårdare att vara student i Japan än i Sverige.  Men jag har det slappt som tur är.
Imorgon ska jag träffa två andra svenska utbytesstudenter som bor relativt nära! En av dem åkte jag till Japan tillsammans med. De kommer hit till Yokohama så ska vi leka. En av dem tar med sig två japanska kompisar också. Så det ska bli jättekul!

Middag idag var japansk curry! Gott! Till lördagsgodis tänkte jag äta det här lilla kexet som verkar vara... torkad ål?! Jag förstår det inte men det är sådant som gör varje dag lite extra intressant!



Och för att avsluta, en bild på iskaffe och japanska festivaljojjos. Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Ser ut som du har sjukt kul där borta! Vad härligt att se! Bra att du uppdaterar bloggen också haha :) Puss gullet <3

2011-10-16 @ 00:25:53
Postat av: Ronja

... Dude, jag vill ha One Piece-pizza O.O

Hoppas att allt är bra, det verkar så i alla fall ;)

2011-10-17 @ 22:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0