Purikura!!

Först, tack för kommentarer och mejl!! :) Petraa, jag skickar iväg en bok till dig i helgen! Och tusen tusen tack till farmor för brevet i veckan! Har aldrig varit gladare!!

Idag träffade jag en kompis efter skolan, Ayaka heter hon. Egentligen borde jag kalla henne Ayaka-senpai för att hon är i klassen över mig men eftersom jag är äldre så struntar vi i det. Vi gick till Kannai som ligger en kort bit från min skola. I ett gamecenter, smockfullt med tvspel, spelmaskiner, gripklomaskiner och purikuraautomater. Vi tog purikura! Purikura står för Purinto Kurabu (Print Club). I ett fotobås tar man kort, maskinen retuscherar och sedan i ett annat bås kan man skriva på fotona och sätta dit massa små dekorationer. Jättekul var det! Sedan åt vi donuts, mums.

Nu ska jag sova! Imorgon är det förbereda för skolfestivalen hela dagen. I helgen ska jag ta massor av bilder! :) kramkrrraaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0