Yukata!!

Jag har sprungit runt i yukata, en slags sommarkimono, hela dagen och är helt slut. Känner mig redo för sömnen ungefär, kul att jag kommer in på datorn och inte en kotte är inne för INGEN HAR VAKNAT! Men jag har idag fått ny respekt för geishor. Det är ansträngande med kimono/yukata! Min värdsyster skulle fira sitt coming-of-age, att hon blivit tjugo år gammal så hon fick klä upp sig och ta fina foton. Så jag fick också klä upp mig lite. Det är varmt och man blir helt slut i ryggen av att sitta rakt hela tiden, går inte att böja på sig. Och inte att glömma: man kan inte andas!! Men den var väldigt kawaii=söt och jag suki=gillar den mycket!

Men min familj är helt underbar, pappan kan engelska så så svårt det blir svårt hjälper han till. Samtidigt pressar han såklart att jag ska lära mig japanska. Jag och deras son har i läxa att skriva dagbok till varandra varje dag, han på engelska och jag på japanska. Kul idé tycker jag! Skrev igår och sen satt vi alla tre barnen och snackade en lång stund på blandat japanska och engelska. Mamman lagar jättegod mat förresten!!

Imorgon ska jag och Mamma till stan, town hall, och ordna mitt Alien Registration. På onsdag ska hon, jag och Sayaka-san till skolan och jag kommer kanske få skoluniform. På torsdag börjar skolan. Nervös som sjutton!! Men jag har skrivit klart mitt tal och det känns helt okej.

Glömde jag nämna att husen är enorma?? Var uppe på sjuttonde våningen i en byggnad och åt lunch idag!! Idag blev det pasta, igår åt vi rullbandssushi till lunch. Det var jättegott! Himla konstigt, jag trodde inte jag gillade sushi. Men allt var gott!! Vet inte hur länge jag vågar sitta vid datorn så lägger upp lite bilder och sen blir det nog till att plugga lite! Råkade gå in på facebook och kom på att jag saknar er alla. Ha det super!!

Flög inte riktigt över Nordpolen men över Ryssland blev det iallafall precis!

Första intrycket: MYCKET HÖGA HUS


Meiji Shrine, Meiji Jingu. Fint tempel! Man var tvungen att rena sina händer och sin mun innan man gick in...


Bröllop i Meiji Jingu.

Kebab finns överallt... Och doner till och med!


Origami på campet. Första, den blå, blev så ful att den inte kunde stå. Så jag gjorde en till:)


Sverige är bra!! Hoppas alla har det bra!


Jag älskar min yukata!! Här är jag, syster Minami och mamma!

Kommentarer
Postat av: J

AAAAAAAAAAAAAAAH, galet häftigt!!!!!!! Saknar dig redan kexeet <3

2011-09-04 @ 16:05:18
Postat av: mamma

Vad fina ni är i kimono och vad Mamman ser ung ut.

Det ser ut som om du är längst?? Lycka till med TALET!

2011-09-04 @ 19:19:00
Postat av: mamma

Vad fina ni är i kimonos och vad Mamman ser ung ut.

Det ser ut som om du är längst?? Lycka till med TALET

2011-09-04 @ 19:47:39
Postat av: old dad

Ni är jättefina! Men va stor du är!

2011-09-04 @ 22:29:08
Postat av: Mat

Ser ut som du trivs och har det bra! Skönt! Och kortast är du väl inte haha, bra ;) Hoppas vi hörs snart gull <3

2011-09-06 @ 10:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0