April April

Förlåt, har jag nästan lust att säga, för att jag inte uppdaterat på så länge! Kort sagt är allt bra med mig och har massa roligt  för mig, fast känner av att hemresedatumet närmar sig...

Så, vad har jag haft för mig...
Körsbärsblommorna har nästan blommat klart! När de var i full blom åkte jag på Sakurafestival i Zama med massa kompisar. I Zama finns en amerikansk bas som de öppnar för allmänheten varje år för att ha festivalen. Väldig säkerhetskontroll för att komma in dock, var tvungen att ha med mig studentvisa och legitimation. Fast det var riktigt kallt hade vi picknick under körsbärsblommorna. Sedan kollade vi runt på olika delar av festivalen och på kvällen var det fyrverkerier. Var intressant att se en amerikansk bas! Lite som ett minisamhälle, fanns lägenhetshus, sjukhus och kyrka. Och uppbyggnaden var väldigt västerländsk, inte alls trångt. Fanns gräsplättar lite här och där. Det är man inte bortskämd med i städerna här!

En dag när jag bara hade halvdag skola så åkte jag med Peter, Bea och Tuukka till Enoshima, där jag var förra månaden. Fast vi höll oss bara på stranden, lekte och gick i en bit i vattnet. Hökarna som jag nämnde förut, var där också. Precis när Peter tog en tugga av sin ostburgare kom en och satte klorna i burgaren så han tappa den en meter framför oss. Sedan kom tio hökar till och försökte få sig en mumsbit! Önskar jag hade filmat det, helt otroligt!!

I skolan skulle vi ha en heldag när alla väger och mäter sig. Jag och Emi behövde inte göra det så vi åkte till Harajuku. Köpte lite smått och gott i de små roliga butikerna där. Köpte även svarta kontaktlinser, med styrka! Har provat att ha de en dag och de funkar rätt bra. Så ska dit igen innan jag åkte hem och köpa någon roligare färg.

Förra helgen var jag och grillade hemma hos Emi igen, på lördagen. Toppenväder! På söndagen träffade jag två skolkompisar och gick på Sweets Paradise i Sakuragicho, Minato Mirai. Efter att vi ätit sötsaker tills vi slokade vandrade vi runt där. Fanns massor av event, mer eller mindre kända personer som höll framträdanden och danser med mera.

På sistone pluggar jag nästan ingenting alls, ibland när jag har tråkigt bläddrar jag lite i böckerna. Men har mycket håltimmar i skolan och då sitter jag och pratar med folk i matsalen för det mesta. Så min japanska förbättras nog ändå! Nya schemat är toppen förresten. Har massor av engelska, psykologin är väldigt intressant, i matematiken håller vi på med imaginära tal fast det är inte så svårt, kalligrafin är jättekul och teckenspråk är toppen det också. Och som sagt, mycket håltimmar.

Det jobbigaste just nu är väl att jag nästan börjat räkna ner dagarna tills jag ska åka hem. Känns så nära inpå! Speciellt när kompisar hela tiden påpekar att jag komma åka hem snart, och hur tråkigt det ska bli att jag försvinner. Samtidigt ser jag fram emot att komma hem såklart. Tio månader går fort! Två månader kvar nu, har massor som jag vill göra innan jag åker hem så håller på och planerar massor!

Imorgon ska jag iväg och sjunga karaoke! :))

Här kommer bildeeer!

Tack för påskgodiser farmor!



Åt äkta amerikansk pizza.




Regnig dag med hundarna.

Utsikten från mitt rum.


Körsbärsblomsgången.
´
Avdelningen för godis och snacks med grönt te-smak.


Sakuraanpan!! Så otroligt gott! Smakar lite körsbär, lite sött, lite surt. Det är bröd med bönfyllning förresten!


Kommentarer
Postat av: old dad

Vi räknar också ner. Om tre veckor blommar sötbärsträden här.

2012-04-28 @ 19:34:19
Postat av: Jboy

Har inte läst din blogg på aa månader tror jag :o

Men iaf, den sista bilden ser ut som ett tuggummi som

någon har tuggat på och sen stoppat in i ett löv.

Eller aa flera tuggummin. Pussss <3

2012-06-05 @ 23:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0