I'm still here!

Snart börjar testveckan här i Japan igen och alla japanska skolungdomar pluggar varje dag. Jag har också försökt vara duktig, pluggade både japanska och matte igår. Idag provade jag och Bea att ta en fika på Starbucks och plugga samtidigt. Vi repeterade allt möjligt och mös med våra Caramel Macchiato och Mango Frappuccino. Jag älskar Starbucks!

Förra veckan var vi lediga torsdag och fredag får skolan. Det var för att det var inträdesprov för grundskoleeleverna igen. Så, på torsdagen hade jag takoyaki-party med några kompisar från klassen! Vi satt och stekte takoyaki, åt godis, spela piano och hade det varmt och skönt i en kotatsu hela dagen. En kotatsu kommer jag definitivt försöka få tag på när jag kommer hem, det är helt underbart. Det är en tjock filt som man sitter på och sedan har man en tjock filt över sig, och man sitter vid ett lågt bort som har ett element undertill. Hyfsat svårt att förklara men det är mysigaste som finns på vintern!

Förra helgen hade jag volleyträning på lördagmorgonen och soft volleybollsturnering hela söndagen! Vi förlorade helt otroligt, hela dagen lång. Hade antagligen gått bättre om det varit vanlig volley men det är inte säkert, alla lagen var grymt starka. Var en rolig lång dag! :)
På lördagen var jag även iväg till Machida där Peter hade födelsedagskalas! Vi åt både sushi och tårta och fikade och spelade japanska kortspel. Riktigt trevligt! På söndagen åt vi sushi hemma så jag fick sushi två dagar i rad. Det är inget jag klagar över, tvärtom! Men ni ska inte tro att jag äter sushi för jämnan här, rätt sällan faktiskt.

I tisdags slutade vi vid lunch så jag och mina volleykompisar gick och åt Monja och Okonomiyaki. Det var en restaurang nära min skola och min skola hade något slags speciell överenskommelse så alla elever kunde välja att äta Monja och Okonomiyakibuffe. Gott!! Efter det lekte vi på ett game center i Chinatown! Går dit alltför sällan med tanke på hur nära det är. Chinatown alltså, inte game centret.


Åka hem till Sverige känns avlägset men det kommer sakta men säkert närmare. Så jag försöker se till att ta till vara på tiden. Pluggar japanska när jag känner för det. Har inte bestämt hur jag ska göra med JLPT, om jag ska ta det eller inte i juli. När jag pluggar är det mest med målet att lättare kunna prata med folk och ha kul med mina vänner!


Nu i veckan blir det säkert lite ledsamt i skolan, på torsdag slutar treorna skolan. Jag känner inte så många i trean, bara två killar från volleybollen. Men vet många som är ledsna över att deras senpais ska sluta. Läsåret i japanska skolan slutar inte förrän i april, då kommer jag åka upp en klass och börja i tvåan. Men tredjeårseleverna ska börja på universitet i april så de är lediga fram tills dess för att kunna förbereda allt.

Det jag ser fram emot mest just nu i Japan är vår, att sakurablommorna ska blomma! Det har jag drömt om länge att få se! Sedan ska det förstås bli kul att börja i tvåan, om jag har tur kanske de nya ettorna kallar mig "Veronica-senpai"? Vore tufft! Knappt ingen av ettorna nu fattar ju knappt att jag är två år äldre än dem, haha.

Ha det bra, Sverige, Japan, Världen! Många kramar från Veronica, aka Bero.

Ser den här varje dag men jag tycker det är så otroligt tufft med Touch. Och att ingen tar sönder dem.


Jag, Emi och den japanska gubben som var BÄST på skridskor!


Sakuragicho at night, finast!


Gymmet på tionade våningen med utsikt över Yokohamas hamn. Vill också springa på de löpbanden!


Takoyakiparty!


Sushi!


Födelsedagskalas, Peter, Tukkah, Beatrice, Kouta och Peters värdfamilj!


Softvolleygänget, slitna efter en hel dags matcher!


Jag och gulligaste Sue.


Jag och Nanako, hon är bäst!


Okonomiyaki<3


Kommentarer
Postat av: ロニャ

こんにちわベロちゃん!私もたこやきとおこのみやきを食べたいです。

Undrar om det där blev rätt? Rätt stor risk att det inte blev det XD

Det ser ut som om du har det jättebra :) Får väl önska dig vinst till nästa match ;)

Kram kram <3

2012-02-26 @ 15:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0