Februari är här nu!

Livet leker i Japan! Kom hem tidigt för första gången den här veckan, lite innan fem. Så har städat, vilat och ska plugga lite också. Har bara två, möjligen tre, träningar kvar på volleybollen innan vi har match, dock soft volleyboll. Vi har sakta men säkert blivit bättre och träningarna är jättekul. Vi har blivit riktigt bra kompisar hela laget också så vi ska träffas och spela bowling någon dag efter softvolleybollen är avklarad!

Nåväl, vad jag haft för mig på sistone då...
Kaitensushi, rullbandssushi. Råkade bli en tävling över vem som kunde äta flest och jag kom på delad förstaplats, mest eftersom vi inte ville lägga mer pengar på att äta mer. Det var grymt gott! Det fanns köttebullesushi!
Sedan dagen efter; Disneyland! Det var som en dröm~! Från första stund jag såg Askungens slott, bara log jag! Det vart jag, två kompisar från volleybollklubben och Peter som åkte dit. Min kompisar hade tjatat så att de ville träffa han så han hängde med haha. Var rätt tomt på folk så vi kunde åka nästan alla attraktioner utan att behöva vänta någon längre tid. Attraktionerna var häftiga och välgjorde, men inte särskilt läskiga. Gröna Lunds berg- och dalbanor är utan tvekan läskigare. Space Mountain var häftigast, en berg- och dalbana som är inomhus, i ett totalt mörker där det enda man ser är "stjärnorna". 'It's a small world' var gulligast! Kort sagt hade jag en underbar dag och kom hem trött och glad!

En rolig sak som hände häromdagen var att en kvinna kom fram till mig inne i tågstationen och fråga mig om jag ville vara modell för hennes skönhetssallong! Typ få mitt hår klippt och sedan vara med i deras tidning. Men eftersom man inte får bestämma hur ens hår blir klippt avböjde jag...
En till rolig sak som hände idag! En japansk kvinna kom fram till mig när jag väntade på tåget och frågade MIG på japanska om nästa tåg gick dit hon skulle. Om man undrar om vägen frågar man väl någon som ser ut att veta? Inte en utlänning heller? Dock, tur nog, visste jag vilket tåg hon behövde ta så jag kunde hjälpa henne. :)

Härnäst inplanerat är att gå på bio, "Dragon Tattoo no Onna" (amerikanska Män som hatar kvinnor med andra ord), med utbytesstudent, möjligen åka skridskor i en skridskopark och ha Takoyakiparty med klasskompisar! Takoyaki är med på min topp fem-lista bland japanska rätter. Små, bläckfiskfyllda, mumsiga bollar!

Morgongymnastik på lekplatsen utanför mitt hus varje morgon!


Peter, jag, Mayuka och Nanako!


Finns dryckautomater även på Disneyland, bara en smula gulligare!


Jag och Mayuka!


En del av paraden!


It's a small world


Parad på kvällen!


Space Mountain!

Jag, Nanako och Mayuka!


Ha det bra hej!:)


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du hinner skriva.

Menar du att du gympar varje morgon??

Tur ni inte behövde diska efter mattävlingen.

Gör mycket kul resten av tiden!

kram

2012-02-12 @ 20:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0